LAVAZZA QUALITÁ ORO ZRNKOVÁ KÁVA 1 KG
Podrobný popis
Lavazza Qualitá Oro je prvým blendom značky Lavazza, ktorý vznikol v roku1956 a od tej doby je recept preberaný z generácie na generáciu v rodine Lavazza už vyše 60 rokov. Qualitá Oro je výber tých najlepších zrn Arabica, ktoré vytvárajú nezameniteľnú chuť strednej ameriky a tiež je v tejto zmesi brazilská káva, ktorá dodáva sladkú medovú vôňu. Vysoko kvalitná káva pre všetkých, ktorý ocenia vysoko kvalitný blend.
Káva je 100% Arabica, pôvodom zo strednej a južnej Ameriky, spracováva sa v severnom Taliansku.
Qualitá Oro se vyznačuje krémovou zlatou farbou. Aroma je kvetinová ,miestami jemne ovocná. Chuť je jemne sladká a dlhotrvajúca. Inteznitou sa káva radí do triedy delikátna, praženie medium.
Lavazza Qualitá Oro sa perfektne hodí na prípravu v pákových kávovaroch (espresso coffee machine). Kvalitný kávovar dokáže z tejto kávy extrahovať všetky jej vône a chute. Každé balenie kávy Lavazza podlieha prísnym štandartom, vďaka čomu máte istotu, že s Lavazzou vždy dostanete kávu prvotriednej kvality.
Dodatočné parametre
Kategória: | Káva |
---|---|
Hmotnosť: | 1.1 kg |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Všetko začalo, keď Luigi Lavazza otvoril prvý obchod Lavazza v Turíne v roku 1895. Tento obchod sa špecializoval, už od samotného vzniku, na predaj kávy. Luigi Lavazza bol veľmi inovatívny a zapálený pre kávu, študoval rastliny, aj samotné kávové zrná, porovnával jednotlivé chute a skúšal mixovať jednotlivé druhy kávy, aby priniesol na trh kávu, ktorá vyniká vyváženosťou vôni aj chuti.
Potom čo navštívil Brazíliu uvidel obrovský potenciál kávy na európskom trhu, predovšetkým kávy, ktorá je mixom kvalitných odrôd z celého sveta, ktoré spoločne tvoria vyváženú chuť a vôňu. Tento potenciál sa naplno začal rozvíjať po prvej svetovej vojne, keď oblasť Turína zažila obrovský boom, hlavne vďaka automobilke Fiat. Vďaka tomu sa z malého obchodu s kávou Lavazza stal podnik, v roku 1927 zaregistrovaný ako Luigi Lavazza SpA. Na začiatku sa jednalo čisto o rodinný podnik otec Luigi, manželka Emília a deti Mária, Mário, Giuseppe.
Lavazza ako prvá zdokonalila balenie kávy, keď kávu začala baliť do dvojvrstevného papierového balenia, aby bolo možné kávu skladovať aj doma a pritom uchovať jej chuť.
S druhou svetovou vojnou nastali pre firmu ťažké časy, v priebehu vojny bolo na kávu vyhlásené embargo, našťastie Lavazza aj toto ťažké obdobie prežila a hneď po vojne začala Lavazza produkovať kávu pod svojou vlastnou značkou. Zmenilo sa logo, tak ako poznáme dodnes s veľkým písmenom „A“, toto logo vytvorilo Aerostudio Borghi v Miláne. Taktiež si nechala Lavazza patentovať nový obal, klasickú plechovku s tlakovým uzáverom.
Už v roku 1950 prišli s ďalšou inováciou v podobe vákuového balenia, ktoré sa používa s menšími úpravami dodnes. Vďaka tomu si káva dlhodobo udrží výraznú vôňu. A v roku 1957 spoločnosť Lavazza nabrala obrovské rozmery, keď z rodinného podniku to už bola rodinná továreň, ktorá bola lídrom na talianskom trhu a mala nekročené stáť sa lídrom aj v celej Európe. V tejto dobe Lavazza spracovala 40 000 kg kávy každý deň.
Behom nasledujúcich rokov sa Lavazza sústredila predovšetkým na kvalitu kávy, otvorila vlastný inštitút, kde sa podrobne študovali rastliny a káva, zkúšali sa nové blendy. Vďaka tomu máte aj dnes istotu, že od Lavazzy vždy dostanete kvalitnú kávu.